
Insurtech-startup in Indonesië Samensmelten heeft vandaag aangekondigd dat het $ 25 miljoen aan Series B-verlengingsronde heeft veiliggesteld omdat het van plan is meer landen, waaronder Thailand en Vietnam, in Zuidoost-Azië te betreden. De startup heeft in de afgelopen zes maanden drie financieringsrondes van Series B afgerond, waardoor het totaal van het bedrijf op meer dan $ 70 miljoen komt.
Het nieuwe kapitaal werd geleid door een niet nader genoemd wereldwijd fintech-fonds met deelname van bestaande investeerders East Ventures, GGV Capital, eWTP en Emtek.
Fuse, gelanceerd in 2017, verbindt verzekeringsmaatschappijen met meerdere distributiekanalen en partners om verzekeringsdiensten toegankelijk en betaalbaar te maken via haar technologie. Fuse gebruikt mobiele applicaties om een agentgerichte dienst aan te bieden, B2A (Business to Agent/Broker). Met de Fuse Pro-app kunnen agenten en makelaarspartners de keuzes voor hun klanten maximaliseren. De startup heeft ook B2C en B2B2C (microverzekeringen en financiële instellingen), die digitale verzekeringsproducten voor kleine tickets leveren en verzekeringsproducten op een kosteneffectieve manier distribueren naar eindklanten door middel van partnerschappen met e-commercekanalen zoals Tokopedia.
De snelgroeiende digitaal onderlegde middenklasse in Zuidoost-Azië, die naar verwachting zal groeien tot 350 miljoen consumenten met een besteedbaar inkomen van $300 miljard, maakt de regio tot een aantrekkelijke markt voor insurtech-bedrijven. De pandemie versnelde de digitale transformatie in de verzekeringssector, een van de meest conservatieve sectoren. Fuse is van plan om gebruik te maken van de enorme en onvoldoende gepenetreerde verzekeringssector in andere landen in Zuidoost-Azië, waar meer dan 70 procent van de bevolking van Zuidoost-Azië is verbonden met internet.
“We zijn ervan overtuigd dat digitale transformatie van verzekeringen meer mensen kan helpen om bescherming te krijgen met verzekeringen, en hopelijk kan de penetratiegraad van verzekeringen de komende jaren aanzienlijk toenemen in Indonesië en Zuidoost-Azië”, zegt Andy Yeung, CEO van Fuse.
Fuse beweert dat het momenteel meer dan 60.000 marketeers of agentpartners heeft die de mobiele Fuse Pro-app gebruiken. Meer dan 40 verzekeringsmaatschappijen, waaronder schade- en levensverzekeringsmaatschappijen, gebruiken het platform van Fuse om meer dan 300 verzekeringsproducten aan te bieden aan partners of eindklanten. Het bedrijf heeft in de eerste drie kwartalen van 2021 meer dan $ 70 miljoen aan bruto geboekte premie (GWP) betaald. Het bedrijf zei dat het de grootste GWP heeft in Indonesië en Zuidoost-Azië.
Het bedrijf heeft meer dan 460 medewerkers, met vestigingen in Indonesië, Vietnam en China.
“We zijn erg blij dat we worden erkend door een toonaangevend wereldwijd fintech-fonds dat de meeste insurtech-spelers in Zuidoost-Azië heeft onderzocht en heeft besloten in Fuse te investeren. We zijn erg verheugd om toegang en inzichten te krijgen van andere fintech- en insurtech-portfoliobedrijven in dit wereldwijde netwerk. De sterke interesse van wereldwijde investeerders bevestigt opnieuw onze huidige ecosysteembenadering – met behulp van het technologieplatform van Fuse om verzekeringen meer te maken toegankelijk voor de ondergepenetreerde bevolking van Zuidoost-Azië”, zei Yeong.
creditSource link